Woningnet
WoningNet is de grootste woningcorporatie van Nederland en heeft samen met de Alliantie een event georganiseerd waar kennisdeling centraal stond.
Een waardevolle dag en een krachtige manier om kennis met elkaar te delen, allemaal met hetzelfde doel: de woningmarkt verbeteren. Wij mochten dit vastleggen in de vorm van een centrale aftermovie en aanvullende content — maar natuurlijk net even anders dan gebruikelijk.
Year
2025
Industry
Corporate
Timeline
2 weeks

Hoe voorkomen we dat dit weer ‘gewoon’ een aftermovie wordt?
Dat was de kernvraag toen we met de productie begonnen. Er worden tegenwoordig zoveel aftermovies gemaakt dat ze vaak niet eens écht bij de doelgroep aankomen.
Daarom kozen wij ervoor om het interview centraal te zetten. Zo word je als kijker meegenomen in de dag en de belangrijkste thema’s die aan bod kwamen. Het zet je aan het denken, laat je iets leren en zorgt dat de video echt iets met je doet. Het resultaat? Kijkers hebben niet het gevoel dat ze zomaar een sfeerimpressie zien, maar ervaren: hier heb ik iets aan gehad — en denken: volgende keer wil ik daar zelf ook bij zijn.


Een productie helemaal in lijn met de identiteit van WoningNet.
Naast dat we in de loop der jaren een eigen stijl hebben ontwikkeld voor WoningNet, hebben we het bedrijf ook voorzien van vaste layouts en visuele assets.
Zo maakten we een logo-animatie die niet alleen deze video afrondt, maar ook in alle toekomstige producties terugkomt. Daarnaast bevat de video consistente titles en name layers — elementen die we speciaal hebben ontworpen om elke productie dezelfde herkenbare lijn mee te geven. Zo creëren we continuïteit én herkenbaarheid in elke nieuwe video.


